Garantie en retourvoorwaarden van De Portofoon Discounter:

Stappenplan garantie en defecten:

Wilt u gebruik maken van uw garantie? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden.
Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen. Het verzoek om altijd eerst contact met ons op te nemen.
Nadat u contact met ons heeft opgenomen volgen de volgende stappen:
1. Klik hier om het RMA formulier te downloaden.
2. Vul het RMA formulier zo volledig mogelijk in en voeg dit bij de retourzending.
3. Na ontvangst van uw zending sturen wij u een bevestiging per e-mail.
4. Wij onderzoeken uw klacht en stellen u zo snel mogelijk een oplossing voor.

Garantie en service:

1. Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing. Indien uw product direct bij ontvangst niet goed functioneert, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Als wij en/of de fabrikant dit met hoge spoed onderzocht en beoordeeld hebben en het defect door ons is bevestigt, ontvangt u altijd een nieuw (vervangend) exemplaar. Bewaar uw factuur/aankoop bon .Dit is uw aankoopbewijs. Zonder deze bon kunnen wij uw aanvraag tot retourname niet in behandeling nemen! Op al onze aanbiedingen, mededelingen en overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

2. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het artikel.

3. Indien zich binnen de aangegeven garantietermijn een defect voordoet als gevolg van materiaal- en/of fabricagefouten zal De Portofoon Discounter de reparatie kosteloos verrichten, dan wel tot vervanging overgaan. Controleer als eerste altijd of het defecte product nog binnen de garantietermijn valt, door de datum van aanschaf te controleren op uw factuur. Valt het nog binnen de garantieperiode? Stuurt u ons dan een mail of neemt u dan contact op met ons. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen, ontvang u een e-mail met informatie hoe u de reparatie naar ons kunt versturen. Mocht het product niet meer binnen de garantietermijn vallen dan kunt u het product toch opsturen en vragen wij u dit vooraf aan ons kenbaar te maken. Let op! Wanneer u uw product aanmeldt ter reparatie kunnen er verschillende kosten in rekening worden gebracht. Indien het defect buiten de garantievoorwaarden valt, betaald u bijvoorbeeld altijd onderzoekskosten. Hoeveel de onderzoekskosten zijn, hoort u van ons voordat u het product aan ons verstuurd. Bewaar uw factuur/aankoop bon. Dit is uw aankoopbewijs. Zonder deze bon kunnen wij uw aanvraag tot retourname niet in behandeling nemen! Op al onze aanbiedingen, mededelingen en overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

4. Reparatie brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de garantietermijn met zich mee, bij vervanging door een nieuw product geldt wel een nieuwe garantieperiode.

5. Aansprakelijkheid voor eventuele schades (in welke vorm dan ook) veroorzaakt door ondeugdelijk gebruik wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Er kan geen enkele aanspraak op garantie worden gemaakt, indien het product ruw of ondeskundig is behandeld.

6. Indien er onterecht garantie wordt geclaimd:
Indien het product, na controle door de fabrikant, geen mankement vertoont of het mankement is ontstaan door eigen gebrek, worden de onderzoekskosten en de verzendkosten doorberekend aan de u.

7 Mocht u door de bomen het bos niet zien. Komt u er niet helemaal uit? Of vraagt u zich af hoe u product kan aanmelden als retour, neem dan per mail of telefonisch contact op met ons. Wij helpen u graag verder.

8. Bij een eventueel defect dient het product, onder bijvoeging van de aankoopfactuur en het eventueel meegeleverde garantiecertificaat aan De Portofoon Discounter te worden aangeboden. U kunt het product uiteraard ook persoonlijk bij ons afgeven of (in overleg) direct aanbieden bij de leverancier. Alvorens een product ter reparatie aan te bieden verzoeken wij u vriendelijk om eerst contact op te nemen met ons. De Portofoon Discounter is niet verantwoordelijk voor eventuele schade, ontstaan tijdens transport naar ons.

9. Bij garantiereparaties zijn de portokosten van verzendingen naar De Portofoon Discounter of fabrikant voor de verzender. De retourzendingen naar de klant, binnen Nederland, zijn voor rekening van De Portofoon Discounter indien het apparaat via De Portofoon Discounter ter reparatie is aangeboden.

10. Reparaties welke niet onder de garantie vallen en voor rekening van de klant worden verricht, worden retour gezonden en dienen vooraf per bank te worden betaald.

11. Zendingen die naar De Portofoon Discounter worden verstuurd onder vermelding van "portokosten voor ontvanger" of onvoldoende zijn gefrankeerd, worden door ons geweigerd en geretourneerd.

12. Naast deze garantiebepalingen blijven wettelijke garantiebepalingen van kracht. Een eventueel door het bedrijf als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand. Een eventueel door de fabrikant of de importeur verleende garantie doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet, de overeenkomst op afstand en de door het bedrijf verleende garantie.

13. Heeft u een ander product ontvangen dan u had besteld? Dat vinden we erg vervelend. We helpen u natuurlijk graag zo snel mogelijk verder. Stuurt u ons dan een mail of bel ons, nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen, ontvangt u van ons een e-mail met de vervolgstappen om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk het juiste product ontvangt.

Onderstaande schades zijn ten alle tijden uitgesloten van garantie:
- Onzorgvuldig gebruik en niet volgens de handleiding en/of voorschriften
- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
- Vocht- of waterschade
- Val- of stootschade en accessoire aansluitingen van portofoons en spreeksleutels.
- Kabelbreuk / gebruiksschade (motor)headsets en oortjes.
- Zie punt 5 van de hierboven genoemde garantie en service

Overige uitzonderingen op onze wettelijke garantie: Deze garantie geldt niet voor op=op en/of speciale aanbiedingen, inruil, ex-rentals en retourdeals.(Tenzij anders is overeengekomen)
Speciaal voor u bestelde en/of speciaal voor u aangepaste (maatwerk) producten.
Bij twijfel, neemt u voorafgaande aan uw bestelling contact op met ons.

Koop op afstand:
Heeft u spijt van uw aankoop , u mag een product zonder opgaaf van reden gratis aan ons terugsturen. Geen probleem. Het product dient in de originele verpakking en in nieuwstaat te verkeren. Het advies om het product in stevige kartonnen verzenddoos te retourneert. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking voorzichtig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw aankoop heeft ontvangen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen vragen wij u ons op de hoogte stellen en de overeenkomst te herroepen. Dit mag zowel per mail als per post. U kunt hiervoor gebruikmaken van het RMA formulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden, voordat de herroepingstermijn is verstreken. Dit mag per mail.

De verzendkosten voor het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Na ontvangst van het product zullen wij het aankoopbedrag binnen 10 dagen op uw rekening terugstorten. Let op! Na gebruik van headsets, oortjes, earmolds, eartips en gehoor beschermende producten kunnen deze niet retour worden gestuurd in verband met de hygiëne. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Ons retouradres: De Portofoon Discounter, Herenpark 21 , 8025 AR Zwolle.

Uitzonderingen betreft Koop op afstand retourneren:
Dit recht geldt niet voor op=op en/of speciale aanbiedingen, inruil, ex-rentals en retourdeals.(Tenzij anders is overeengekomen)
Speciaal voor u bestelde en/of speciaal voor u aangepaste (maatwerk) producten.
Bij twijfel, neemt u voorafgaande aan uw bestelling contact op met ons.

Paypal aankoopbescherming:
Als u met PayPal betaalt valt u onder de aankoopbescherming van Paypal. Lees hier verder ...